שאלה:

האם צריך לאכול אחרי האימון ? אם כן, מה מומלץ לאכול ?

מיד בסיום האימון מומלץ לאכול פחמימות וחלבונים כגון פרוסת לחם עם גבינה צהובה ופרי על מנת לעלות את רמת הגלוקוזה בגוף ולתדלק אותו בחומרי בניה (חלבונים) שנקלטים טוב יותר עם פחמימות.

תוך שעה מסיום האימון הקפד לאכול ארוחה.

שאלה:

כמה פעמים בשבוע מומלץ להתאמן בחדר כושר ?

אין לזה מענה חד משמעית. ההמלצה תלויה במטרות המתאמן. אולם פעילות גופנית של פחות משלוש פעמים בשבוע אינה יעילה ובמקרים מסוימים אפילו מזיקה !

שאלה:

האם כדי לבצע אימון אירובי (ריצה, ספינינג וכו´) לפני או אחרי אימון משקולות ?

המלצה היא לבצע אימון משקולות ואחריו אימון אירובי מהסיבות הבאות:
1. באימון אירובי מאגרי הפחמימות בגופינו ידולדל ויהיה לנו פחות אנרגיה לאימון משקולות
2. קיים חשש שאימון משקולות במצב של חוסר אנרגיה יגרום לפציעה
3. אחרי אימון משקולות נתחיל לשרוף שומן מהר יותר באימון האירובי
4. אימון אירובי יעזור בפינוי חומצת החלב בגופינו

שאלה:

איזה אימון עלי לעשות על מנת להתנפח ?

אימון היפרטרופיה הנו אימון של 8-16 חזרות מכל סט, 3-4 סטים מכל תרגיל כאשר זמן המנוחה בין הסטים הוא 60-90 שניות כלומר מנוחה לא מלאה. העבודה תתבצע בקצב איטי בעצימות של 50-70 אחוזים מהמרבי.

שאלה:

איזה אימון עלי לבצע כדי להתחטב ?

אין דבר כזה אימון חיטוב !
חיטוב פרושו עליה במסת השריר וירידה במסת השומן.
לכן עלינו לעבוד בחדר כושר אימוני היפרטרופיה (עיבוי סיבי השריר) ובמקביל לדאוג לתזונה נכונה (מאזן קלורי שלילי) ועבודה אירובית.

שאלה:

אחרי תקופה בה התקדמתי יפה במשקל, נעצרתי ואני לא מצליח להשתפר במשקלים שאני מרים, מה עלי לעשות ?

נתקעת ?! עליך לשנות, נסה לשנות מספר חזרות, מספר סטים, סוג תרגיל, זמני מנוחה, צורת אימון, עבודה עם/בלי בן זוג וכו´. שינויים אלו בד»כ יעזרו לך לצאת מהפלטו.

שאלה:

אני בת 19 ורציתי לדעת אם עבודה בחדר כושר יכולה לגרום לי להתנפח ?

הרשי לי להרגיע אותך, לא כל כך מהר מתנפחים. לנשים יש מחסור בהורמון טסטסטורון שהוא הורמון אנבולי (בונה) ולכן אין אפשרות בצורה טבעית לגרום לעיבוי שריר משמעותי אצל נשים.

שאלה:

באיזה גיל ניתן להתחיל להתאמן בחדר כושר ?

גיל המינימלי — 14

שאלה:

כמה זמן צריך לקחת אימון המשקולות ?

עד 60 דקות אימון משקולות
לגבי אימון משולב ניתן לבצע 40 דקות אימון משקולות ואח»כ אימון.